Ten proces już działa. Może zadziałać również dla ciebie!
- Szczegóły
Czyli trzy etapy zdalnego zawieranie umów ubezpieczeniowych.
Pandemia koronawirusa wciąż trwa i tak naprawdę nikt nie jest w stanie dać jednoznacznej odpowiedzi, na pytanie kiedy możemy spodziewać się wygaszenia epidemii. Naukowcy coraz częściej wyrażają opinię, iż normalne życie powróci dopiero w 2021 roku, czyli wtedy, kiedy przewidywane jest wprowadzenie powszechnej szczepionki przeciwko COVID-19. Widzimy jednakże, iż gospodarka zaczyna pomału ruszać. Wprowadzane są kolejne etapy jej odmrażania, czego konsekwencją z pewnością będą częstsze kontakty z innymi ludźmi. Od kilku dni - przy tak pięknej pogodzie - coraz więcej osób pojawia się w parkach, lasach, nad morzem, nad jeziorami, czy nawet w galeriach handlowych. Po pierwszym szoku związanym z wybuchem epidemii, zaczynamy się pomału oswajać z myślą, że koronawirus jest wśród nas, że jest wirusem, którym bardzo łatwo się zarazić i że jest chorobą czasami śmiertelną.
Dlatego choć w tych trudnych czasach wielu z nas, ze względów ekonomicznych, musi zacisnąć pasa i myśleć o ograniczeniu wydatków, jedną z istotniejszych spraw, na których nie powinniśmy oszczędzać, jest ochrona zdrowia i życia swojego oraz swoich najbliższych.
Przez ostatnie tygodnie, jednym z najczęściej powtarzanych zaleceń, było #zostanwdomu, obecnie dołącza do niego hasło #zdomunajlepiej. Tym właśnie, w dobie pandemii, kierują się firmy ubezpieczeniowe, oferujące ubezpieczenia na życie. Priorytetem ubezpieczycieli stała się obsługa klientów w taki sposób, aby nie musieli oni wychodzić z domu. Dlatego wszędzie tam, gdzie jest to możliwe, działa obsługa zdalna. Tak jest między innymi przy zawieraniu umów ubezpieczenia na życie.
Poszczególne etapy zdalnego procesu zawierania umów ubezpieczeniowych to zaledwie trzy kroki!
Komunikacja agenta z klientem odbywa się drogą on-line, przy użyciu ogólnie dostępnych narzędzi i aplikacji do połączeń wideo, m.in: Skype, Zoom, Facebook Messenger czy WhatsApp.
W pierwszym etapie w ramach zdalnej sprzedaży polisy, agent przeprowadza z potencjalnym klientem rozmowę, podczas której ocenia on jego oczekiwania, aby następnie złożyć mu najbardziej dopasowaną do jego potrzeb i najkorzystniejszą ofertę. Aby agent mógł reprezentować klienta podczas procesu zawarcia umowy, potrzebuje on upoważnienia do wykonywania czynności pośrednictwa ubezpieczeniowego. Przekazanie i podpisanie tego dokumentu, najczęściej następuje drogą mailową.
Drugim etapem - po wyborze przez klienta najbardziej preferowanej oferty ubezpieczeniowej - jest przesłanie do klienta drogą elektroniczną, wszystkich niezbędnych dokumentów wraz z wnioskiem i Ogólnymi Warunkami Ubezpieczenia.
Trzeci etap to tylko potwierdzenie danych, zaakceptowanie oraz opłacenie składki.
Wielu osobom, szczególnie starszym lub tym które do tej pory nie korzystały z cyfrowych rozwiązań, łatwiej jest zadzwonić do agenta i skorzystać z jego pomocy i doświadczenia, niż samodzielnie wypełniać formularze na stronach internetowych firm ubezpieczeniowych. Natomiast w procesie sprzedaży zdalnej mamy cały proces doradztwa i pomocy agenta, po staremu tylko potwierdzenie danych i oferty odbywa się elektronicznie.
Warto wiedzieć również to, iż tak jak do tej pory obowiązuje okres karencyjny od momentu zawarcia umowy ubezpieczenia na życie do czasu rozpoczęcia odpowiedzialności ubezpieczyciela. Jednakże firmy ubezpieczeniowe nie wprowadziły żadnych dodatkowych terminów przejściowych w związku z pandemią choroby COVID-19. Istotną jest również kwestia, iż w przypadku zarażenia się przez ubezpieczonego koronawirusem, polisa na życie zadziała bez zmian, co oznacza wypłatę świadczeń zarówno za ewentualny pobyt chorego w szpitalu, jak i za jego zgon.